Zandmotorsessie maandag 16 maart 2020

Hallo vis vrienden,

Vandaag ga ik vissen op “de Zandmotor” er staat een nw-wind van 2 bft draaiend naar wnw 3 bft draaiend naar wzw 2 bft, temperatuur 9 °C, met afentoe zon, droog. Lw HvH 13:34 uur (-76 cm), hw 20:09 uur (+92 cm), (± 168 cm). Om 13:15 uur werp ik in met de 4,5 meter Hiro Dream Surf, hoofdlijn 20\100 mm nylon met een nylon tapse voorslag, wapperlijn haak f314\10 ~f31\8 ~f314\8, gevuld met een zeepier, zager of een combinatie hiervan tommy lood 140 ~150 gram. Een kwartier later volgt de 4,5 meter Tubertini feeder met een spoel van 22\100 mm nylon en voor de rest eenzelfde uitrusting.

De “zwin” is diep, de aaslijn van de Hiro Dream Surf werp ik over de zandbank heen tussen de rollers, waar ik zeebaars verwacht. De aaslijn van de feeder gaat de zwin in op zoek naar bot. 13:36 uur staat de Hiro te tikken bij het binnen draaien gaat het soepel in het begin en ik verwacht eigenlijk een grote bot maar dichter bij het strand wordt de weerstand groter en begint er een mooie formaat zeebaars te vechten, na een aantal runs geeft zij het op en sleep ik een mooie maatse zeebaars van 48 wedstrijdcentimeters het strand op. Een leuk begin.

Ik besluit de aaslijn van de feeder ook over de zandbank te werpen, dat levert me wel een aanbeet op maar er zit niets aan. Ook de Hiro geeft nog een “tik” zonder vis aan de haak. 15:53 uur nog een zeebaars aan de Hiro, een halve centimeter onder de wettelijke meeneem maat dus die mag weer zwemmen. 17:20 uur een botje.
Het is een afentoe een visje, als het water op begint te komen nemen de aanbeten toe. 18:21 uur een zeebaarsje, 18:40 uur een bot.
19:13 uur een doublet botten, en even later spot ik een jonge zeehond in de buurt van m’n aaslijn, omdat het toch begint te schemeren ruim ik om 19:25 uur op, aan de Hiro hengelstok zit nog een bot. 
Met 8 vissen, toch een aangename visdag gehad.
Vis greetz,
Willem


Dit artikel is oorspronkelijk gepubliceerd op de blog van Willem gaat vissen en met toestemming geplaatst op hengelsportnieuws.nl.